ЛАКУВАННЯ ЦУҐАРУ

Ознайомившись з традиційними японськими лаковими виробами Яманака, ми стали трішки ближчими до Японії. Пізнаючи все більше цю країну ми розуміємо, що японцям притаманна любов до природи і навколишнього світу. Також загальною їхньою рисою є прагнення до витонченості і скромності, які є чітко вираженими в мистецтві. Тож цього разу ознайомимось ще з однією традиційною технікою лакування: Цуґару-нурі.

Лакування Цуґару (津軽塗 – Цуґару-нурі) – (Цуґару – 津軽 назва клану в якому була зароджена ця техніка, Нурі –  перекладається як покривати лаком, фарбою). Цій техніці вже близько 300 років. Впродовж епохи Едо під покровительством роду Цуґару, вона використовувалась в першу чергу для лакування фурнітури клану. Але з початком епохи Мейджі, коли Цуґару-нурі утвердилось в якості виробництва, воно набрало популярності ставши поширеним серед населення і лишилось таким до сьогодні. А в період Шьова (1926—1989 рр) це лакування було визнане традиційним японським мистецтвом.

Сама техніка полягає в тому, що необроблену деревину покривають лаком, шліфують, полірують і повторюють цей процес аж 50 разів. Кожен шар повинен просохнути в стабільній теплій і вологій атмосфері не менше доби. Тому вироби проходять довгий шлях до своєї кінцевої форми. Цей шлях називають “50 кроків до завершення”. Також в Цуґару-нурі входить ще три окремі техніки лакування які розвиваються і до сьогодні, приймають сучасне аранжування і отримують нові різноманітні візерунки.

Кара-нурі (唐塗) ця техніка в наш час є найбільш розповсюдженим представником Цуґару-нурі. Характерною її особливістю є створення різноманітних візерунків. Для їх виготовлення використовують “48 кроків”, серед них покриття лаком, сушка і полірування. Щоб завершити цю роботу потрібно як мінімум півтора-два місяці.

     

 

Моншя-нурі (紋紗塗) – друга техніка Цуґару, в якій лакована поверхня вкривається марлею і ґрунтується порошковим вугіллям з дерева. Для завершення роботи необхідне висококласне полірування.

 

Нанако-нурі (七々子塗)  особливість цієї техніки полягає в тому, що для створення візерунку використовують насіння ріпаку, завдяки чому малюнок складається з багатьох маленьких кіл. Часто ці візерунки порівнюють з рибною ікрою.

 

В традиційному світі Цуґару, збільшується кількість молодих майстрів які використовують цю техніку для виготовлення буденних речей: різноманітних прикрас, оправ до окулярів, ручок, чохлів для телефону. Вони цінують свої традиції і не бояться вводити щось нове створюючи прекрасні, гармонійні і витончені речі. Можна сміливо сказати, що ці вироби вплітають традиції Цуґару в сучасне життя японців і гармонійно поєднують естетику і природну красу, а також відображають філософію і культурну самобутність Японії.

 




2 коментарі “ЛАКУВАННЯ ЦУҐАРУ”


Leave a Reply to Aruzaku

Натисніть сюди, щоби скасувати відповідь.